dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

Lite Spansk Shopping.

Av dansbandsfrun - 22 februari 2010 19:20

Man kan ju inte åka bort och INTE shoppa...


En väska per resa SKA man köpa...


Tyvärr ser man inte den underbara gula nyans på denna VACKRA vårväska som jag ska va helt fucking FABOULOUS i!!!!

  


Sen hittade vi ett par shyssta pjucks till "Mini" och boxen var så söt så vi tog hem den med ;) (bara för att kasta antar jag...)



Sen insåg "Dansbandsfrun" att jag har en förmåga... en gåva... Jag kan PRUTA! För första gången i mitt liv var jag pinsamt slipad och prutade ner dessa två tröjor så mycket att jag skämdes hela kvällen sen och oroade mig massor för den stackars mannen som sålde dom...att han skulle få äta kall ravioli nu med sin mamma i ett ruckel någonstans i den spanska urskogen... aldrig mer säger ja bara...



Sen hittade vi en butik som var som ett paradis för en proffsshopperska som jag. Gjorde värsta fynden i form av "hjälpmedel" till en INVALIDO ;)

Svindyrt i Sweden och billi billi där...


Och NU ska ni INTE skratta åt mig... Men OM man hittar ett riktigt fynd så MÅSTE man köpa det!

Ni vet ju att jag älskar att baka? JAMEN SLUTA SKRATTA DÅ!!!



Tänk, vilka fina gräddbakelser jag kan göra nu! Och för att bevisa att jag inte helt förvandlats från den gamla partyprinsessan till en bullmamma så fladdrar jag givetvis med lösögonfransar för 19 kronor....

(inte fan vet jag hur man sätter dit dom, men glamour ska det bli)

           

 
 
camilla

camilla

22 februari 2010 20:01

Hahahahahahahahahahaha!
Vill se dig baka med lösögonfransarna på.
Lova att knäppa ett kort då den dagen kommer.
Och lägg ut bilden på din blogg,så klart!
Det är klart att du måste shoppa upp alla pengar som du tjänat efter all prutning ;)
Ha det bra och kram på dig!

http://cammo69.blogspot.com

 
Ama de casa

Ama de casa

22 februari 2010 20:41

Snygga fynd!
Jag är en fena på att pruta! Ja, eller har varit...
En gång höll jag och en försäljare på att klösa ögonen ur varandra över 50 öre. FEMTIO ÖRE!!!
Anders sa:
- Jag betalar den där femtiöringen - SKÄRP dig!
Nuförtiden är jag inte lika vass på prutning...

http://amacasa.wordpress.com

 
Diana

Diana

22 februari 2010 22:26

Kul med shopping, väskan var riktigt snygg! Lösögonfransarna köper du lim till, har aldrig gjort det själv men har löst om det i andra bloggar.

http://www.decdia.blogg.se

 
paloma

paloma

22 februari 2010 23:17

God kväll.Vad mysigt ni kom i väg nu! Precis nu när vi har sånt oäder här hemma med! Skall med försöka dra i väg till påsken tänkte vi,Sola och bada för oss med! Väskan är ur snygg! kram

http://www.metrobloggen.se/skvallerpressen

 
Ulrika

Ulrika

22 februari 2010 23:24

Vilka fabulous fynd!! Låt inte tankarna på den stackars fattige mannen som nu måste sälja sin mor för en burk kall ravioli fördunkla glädjen över att du faktiskt tjänade flera kronor!! ;DDD Kram på dä - snart är det sommar!

http://fabulousforty.blogg.se

 
margit

margit

22 februari 2010 23:57

Välkommen hem!! Ser att du varit på teneriffa!!! Va härligt dte måste ha verit...till varmare sologa länder...när vi har sån snö o vinter här hemma.
Det är i mooron, tisdag vi skall reäffas, marie o jag! Det blir kul!!
Kramen vännen!!

http://marrgitholm.blogg.se

 
Mia systeryster

Mia systeryster

23 februari 2010 00:22

På med lösögonfransarna och baka nu, hahaha.
Pruta är roligt när andra gör det, men själv så drabbas jag av ångest om jag tvingas pruta, därför är jag tveksam till att åka till turkiet, där man tydligen alltid ska pruta!"fniss" men älskar när jag känner att jag gjort ett fynd=D Kram

http://www.systerystersdagbok.blogg.se

 
Gun

Gun

23 februari 2010 00:26

Hahahahaha! Vilka fynd du gjort. Pruta hör till. De tycker att man är korkad om man inte gör det..

http://horni.blogg.se

 
browneyedgirl

browneyedgirl

23 februari 2010 06:35

Väskan är ju underbar =) Visst är det skoj att shoppa lite ibland, man blir så glad *hihi*
Ha en skön dag!
Kram

http://www.metrobloggen.se/browneyedgirl

 
Pia

Pia

23 februari 2010 07:38

Tack för omtanken ang min far..usch det är hemskt det som hänt så man har inte riktigt förstått det än tror jag..känns som att det värsta är framför sig med begravningen, sen kanske man kan börja se framåt igen med allt fast det kommer ta sig tid..beklagar ang din pappa med:( förstår som sagt smärtan man får gå igenom men ser även att du har barn som jag och dom små krabaterna gör ens liv lite lättare, så fort man får ett litet leende av dom så ser man ljuset igen..det kommer ju bli bra en dag, det vet jag och detta är ju ngt som händer alla en vacker dag så man får försöka tänka på det sättet och samla krafter...
ha en fin dag!

http://metrobloggen.se/piaayd

 
Carina

Carina

23 februari 2010 08:19

Akta så inte fransarna ramlar ner i smeten :)
Ha en fin tisdag!
Kram

http://cinacarina.blogspot.com

 
margit

margit

24 februari 2010 08:18

Gomooron, min vän!! Hoppas att du mår bättre nu!!!
Marie och jag hade en mycket trevlig eftermoddag..i går!!!
Lagt in bilder o skrivit i bloggen!
Har nu träffat flera av mina bloggvämnner och det är jätteroligt!!
När man bloggat en tis..så känner man varandra rätt bra..och det är då så roligt att träffas "på riktigt" också.
Kramizzz!

http://margitholm.blogg .se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards