dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

Hokus Pokus Filli jockus?

Av dansbandsfrun - 9 februari 2010 10:14

Tack min älskade vän för att du tipsade mig om den här mannen vill jag börja med att säga.   

 

Sen vill jag också säga att min son är den underbaraste lilla skrutt som finns på jorden. Han såg hur ont jag hade igår (dom var tvungna att följa med eftersom jag inte kunde köra själv)

 

                                     *

 

Så han satt i bilen och höll min hand och blåste på fingrarna. "Mamma, aj aj" och "Aj wow ju" och så klappade han min kind hela tiden...

Han avskyr att åka bil men han klagade inte EN gång på nära 70 mil. (fram o tillbaka samma dag)

 

                                     *

 

När jag träffade MANNEN (jag kan ju inte skriva doktor) så sa han:

 

"-Får jag se din tunga?"   

 

Eh...........

 

Snälla du, borde vi inte känna varann lite mer först, tänkte jag säga...

 

Men visst, jag langade fram min Gene Simmons kopia...   

 

                                    *

 

Sedan fick jag akupunktur...

 

Därefter behandlade han mig på ett skithäftigt vis som jag inte kan förklara så bra men bra blev det...

 

                                    *

 

Mitt bäcken hade ROTERAT, och eftersom jag har gått med detta i 2 år så har det förstört min högra höft och tryckt ihop mitt högra ben så det var kortare än det vänstra...

 

                                    *

 

(men han har korrigerat bäckenet nu den fantastiska mirakelmannen)

 

                                    *

 

sen sa han direkt att min sköldkörtel var uppförstorad och det ska vi behandla.

 

                                    *

 

Sen var det nåt med hypotinusan, eller hypofysen eller Kanske han frågade om jag ofta fryser?   

 

Nåt var det men jag minns inte    Det var SÅ mkt att ta in...

 

                                     *

 

Sen var det lite andra grejer, som jag vill behålla för mig själv.

 

Men jag var så lycklig att jag nästan SPRACK när vi gick ut därifrån...Jag har fått tillbaka HOPPET!!!

 

Jag vet att jag kommer bli bättre!!

 

 

Jag passar på att avsluta med en mening som jag sa till sambon, i somras när vi cyklade sida vid sida nere på landet en dag i solskenet;

 

-"Alltså, jag har det så otroligt bra att jag ibland blir avundsjuk på mig själv"    

 

 

 

 
 
Ama de casa

Ama de casa

9 februari 2010 11:05

Men vännen! Så GLAD jag blev av det här inlägget!
Visst finns mirakel!
:-)
Jättekramen!

http://amacasa.wordpress.com

 
Katta

Katta

9 februari 2010 11:47

Åh, vad härligt det låter!!! Nu håller jag alla tummar och tår för att detta ska kunna hjälpa dej att bli bra. Det är du verkligen värd!
Lycka till-kramar i massor från mej...

http://kattasplejs.bloggsida.se

 
Diana

Diana

9 februari 2010 11:48

Oj, låter spännande. Och jisses vad sargad du är. Hoppas att akupunkturen inte var på tungan. Ajaj.

http://www.decdia.blogg.se

 
Ingen bild

Annalena

9 februari 2010 12:04

BRAAAAA! Nu blir jag också lycklig vännen! Visst e han fantastisk! Bästa farbror doktor du har varit hos hoppas jag. Nu blir de snart danse å.....

 
Gun

Gun

9 februari 2010 12:34

Vad härligt att du känner sånt hopp! Vilken gullig son du har och vad fint att du kan se det positiva i ditt liv trots värk och bekymmer.

http://horni.blogg.se

 
Ingen bild

Wenche

9 februari 2010 13:38

Underbart att höra... Blir så glad o lycklig för din skull gumman( om jag får kalla dig så).. Vet själv hur det är att ha värk,, Är ju själv reumatiker o har även en Whiplashskada,,,,HAde även jag för 5 år sen ett bäcken som satt fel,, Vanligt bland oss kvinnor sa min naprapat/ kiropraktor,,, Men han fixade till det o känner inte av detta nu,,,Så mirakel finns=)

Kramizar i mazzor

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

9 februari 2010 14:30

WENCHE: Du får absolut kalla mig så ;) ja det här har verkligen gett mig ny kraft att orka kämpa på ännu mer... Härligt!! Va trist bara att du har värk med, hoppas du har det gott trots detta. STOR KRAM

http://bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

10 februari 2010 22:04

Hej du.
Vad skönt och härligt att du varit hos ngn spännande och duktig. Din mor berättade sist de var nere och jag tipsade faktiskt min syster A.
Jag tror på sånt här, som inte riktigt är inom det vanliga medicinska, det är värt att pröva absolut. Kan bara säga att jag hade ett problem för 10 år sen, gick till en homeopat, många bara tittar på en och liksom ser ut som ??? och som att man är knäpp när man berättar, men det hjälpte mig iaf. Två kurer och en upprepning nåt år senare och nu har jag inte det problemet kvar.
Hopp är en underbar sak! :)
KRAM!

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

10 februari 2010 22:25

Maria: ja visst är det fantastiskt. Den här snubben har ju studerat allt inom alternativmedicin men han måste ju ha "gåvan" för jag tror inte vem som helst har det "i sig".
Det var så fränt... kram

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards