dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

INTERVJU med Micke i MATS BERGMANS!

Av dansbandsfrun - 28 januari 2010 21:31

  

bild lånad av www.matsbergmans.nu

1. Drömyrke?

 

svar: att driva ett litet hotell på någon ö i Stilla Havet.

 

2. Om du vann 3 miljoner på TRISS, vad skulle du köpa först?

svar: En ny och större bil.

 

3. Vad skulle din BLOGG heta?

 

svar: "vi-som-inte-kan-dansa-bloggen"

 

4. Vem skulle spela dig på film?

 

svar: Hugh Grant

 

5. Snyggaste kvinnan i världen?

 

svar: (här följer en ooootrolig låååång betänketid)

-"ska jag svara DU"? (nej älskling, du får gärna tycka att jag är söt men nu är vi realistiska, jag är inte snyggast i VÄRLDEN. Bara i Sverige)   

OK, Julia Roberts i sina glans dagar. Yvonne Ryding är snygg med.

 

6. Snyggaste Mannen?

 

svar: Pierce Brosnan

 

7. Vilken är din styrka som gitarrist?

 

svar: Att jag kan improvisera.

 

8. Vad ångrar du mest?

 

svar: Att jag aldrig lärt mig dansa...

 

9. Det här vill jag göra innan jag dör?

 

svar: Resa från kust till kust i USA och vara utrustad med mycket tid och stor plånbok.

 

10. Nästa Resa?

 

svar: Teneriffa om två veckor.

 

Här följer frågor från er läsare:

 

11. Hur är det att vara "Dansbandsfruns" Make?

 

svar: Jo, det är skithäftigt men jag blir ganska nervös ibland över vad hon ska avslöja...

 

12. Känner du Henrik i Scotts, och är han trevlig?

 

svar: Nej jag känner honom inte, men jag vet att han är trevlig genom gemensamma bekanta.

 

13. Hur är det att dela möbler med en spritt, språngande och galen kvinna?

 

svar: hahaha ja det är oftast underbart, men ibland känns det som att jag har två barn att ta hand om.

 

14. Hur ser genomsnittsåldern ut på era spelningar?

 

svar: Beror på stället, men oftast drar vi lite mognare publik då vi är ett "mogen-band", men roligast är ju när det är blandade åldrar på golvet.

 

15. Har du någon läskig stalker (förutom din fru då)?

 

svar. hahaha nej det har jag sluppit...

 

16. Favoritdansbandslåt?

 

svar: "In my arms" som av en händelse VI kör ;)

 

17. Vad är det absolut bästa med ditt jobb?

 

svar. Den största fördelen är all ledig tid vi har och får med våra familjer. Vi kan göra ganska mycket mer än "vanliga arbetare" kan pga detta.

 

18. Känns det inte jobbigt med alla fulla fruntimmer som försöker ragga på er?

 

svar: Det är väldigt sällan de situationerna uppstår *här skrattar han*

 

19. Favorit spelställe?

 

svar: Bjärnum Folkets Park (Skåne)

 

20. Hur många år har du spelat gitarr?

 

Svar: 35 år

 

21. Roligt Spelminne?

 

svar: När vi för många år sedan spelade på ett ställe i Göteborg, och det kom fram en tjej till scenkanten och ville komma upp och sjunga med oss... Efter ganska mycket tjat, gav vi med oss. Hon greppade micken och sjöng "Stand By Me" så vi tappade hakorna...

Det visade sig vara Shirley Clamp. Det var kul!

 

 

Det var det här med, tack för att du ställde upp!

svar: Tack själv!

 

 

 
 
diana

diana

28 januari 2010 22:38

Vilket bra och informativt inlägg ;)

http://www.metrobloggen.se/diana

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

28 januari 2010 22:51

Jamen visst var det?! Jag är mest chockad över hur grymt begåvad journalist jag är!! Jag fick en mussla att öppna sig ;) DET är bra! ;)
Nu kan dom komma med PULITZER, jag e hemme hele vecka...

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

 
Gun

Gun

28 januari 2010 23:37

Vad roligt att han ställde upp på din intervju. Du är ju värsta bra journalisten. Kan ta jobb på Se & Hör eller nåt.
Har du sjungit i dansband? Sjunger du fortfarande?

Sv: Skönt att du tar mitt nej så bra. Jag vill ju rita, det är inte det, men just nu håller jag på med illustrationer åt en kvinna som skriver en bok, och dessutom har jag fått ett par andra beställningar. Men sen, när det är klart, då kan jag göra ett försök om du fortfarande vill det då. Kram

http://horni.blogg.se

 
diana

diana

28 januari 2010 23:48

Svar: Tror det är Ashley Tisdale.

http://www.metrobloggen.se/skvallerbitchen

 
Neta

Neta

29 januari 2010 00:02

"In My Arms" är min absoluta favvis också av MB repa, och Micke gör den kanoners. Du la in en länk när han sjöng för några veckor sedan, då tänkte jag just att den skulle du också lagt in. Finns ju också bland Mickez klipp på youtube.
Länkar intervjun till Facebooksidan om det är ok, men inte förrän du sagt att det är så ;)

http://netaave.blogg.se

 
Diana

Diana

29 januari 2010 02:03

Sorry, jag läste inte frågorna... hade fullt upp att spara in snyggingen på bilden. Så vad säger du, en styck fönstertittare mot en dansbandspelare? ;)

http://www.decdia.blogg.se

 
camilla

camilla

29 januari 2010 06:40

Fan...jag måste sluta jobba.
Jag missar så mycket roligt som händer på era bloggar då jag är på jobbet :)
Ha det bra och kram på dig!

http://cammo69.blogspot.com

 
Kison

Kison

29 januari 2010 07:24

Va kul att han ställde upp på en intervju. Tack för det. Kul läsning.

http://sandmellantarna.com

 
AM

AM

29 januari 2010 09:01

Bästa intervju jag har läst, en blivande journalist tror jag.
Mitt gull, ibland saknar jag dig så, efter att man får så mycket bloggvänner som man oxå måste lägga tid hos, så saknar jag den tiden när vi skrev flera ggr om dagen till varnadra. Men du står mig alltid närmast. //Kramar om lääääänge.....

http://www.metrobloggen.se/radiopraterskan

 
Miruschka

Miruschka

29 januari 2010 09:31

Vilken karl du har som ställer upp för oss nyfikna bloggvänner! Stor eloge till honom, men han kunde väl inte säga nej till den snygga journalisten;)
Ha en bra dag, med fredagsmyyys/kram

http://miruschkas.blogspot.com

 
charlotte

charlotte

29 januari 2010 10:48

NU ska jag försöka komma ihåg att ändra din bloggadress

http://kloppan.wordpress.com

 
lilla My

lilla My

29 januari 2010 12:32

Vad kul att han ställde upp för det skulle inte min gubbe göra=( Kan det vara så som dom säger att musiker inte kan dansa för det kan inte min och han är en gammal trummis i bandet ( kliche) men det är säkert inget du känner till för det var många år sedan=)Kram och ha en bra dag.

http://www.metrobloggen.se/miumiu

 
Neta

Neta

29 januari 2010 15:00

Inlagd! Vet du jag förväxlade låten, menar förstås "Dreamlover" ;)

http://netaave.blogg.se

 
Ama de casa

Ama de casa

29 januari 2010 17:10

Oj! Imponerad att du fick honom att ställa upp!
Anders skulle vägra (kollade just) men han får vara med vare sig han vill eller inte ;-)
Kram

http://amacasa.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards